نقد و بررسي بازی Brink

نقد و بررسي بازی Brink

 

 

پلتفرم: PlayStation 3 XBOX 360، PC
توسعه‌دهنده: Splash Damage
منتشرکننده: Bethesda Softworks
سبک: تیراندازی اول شخص

اگر می‌خواهید بازی در سبك تیراندازی اول شخص خلق كنید، لطفا دست نگهدارید! نه به این دلیل كه این سبك بازی محبوبیتی ندارد برعكس به خاطر نفوذ سبك اول شخص در میان گیمر‌ها این توصیه را به شما می‌كنیم. شاید در مراحل ساختن این نوع بازی‌ها سازندگان آنها بیشترین تلاش را می‌كنند، ولی به دلیل تنوع بسیار زیاد بازی‌ها در این سبك و وجود غول‌هایی مانند Call of Duty یا Gears of War تلاش آنها به چشم نمی‌آید. هر قدر هم كه در داستان یا گیم‌پلی بازی خلاقیت وجود داشته باشد، اما تغییری در این وضعیت به وجود نمی‌آورد.

Brink هم به نظر ما یكی دیگر از شكست‌ها در صنعت بازی است، چرا كه جدا از بعضی اشكالات فنی كه در طول بازی با آنها مواجه می‌شوید، به علت فقدان داستانی كامل نمی‌تواند طرفداران زیادی را به خود جذب كند، البته در كنار این واقعیت، گیم‌پلی بسیار خوب و روان بازی از نقاط قوت آن محسوب می‌شود.

داستان اصلی بازی برینك، روایتگر یك جنگ داخلی در شهری خیالی به نام Ark است. زمان بازی سال ۲۰۴۵ اتفاق می‌افتد، در آن زمان پدیده گرمایش زمین باعث شده تمام كوه‌های یخ دنیا آب شوند و سطح آب دریاها بالا بیاید كه در نتیجه خشكی‌های روی زمین بسیار كم شده است. شهر Ark كه دور تا دور آن را آب فرا گرفته در ابتدا جمعیتی حدود ۵ هزار نفر داشته اما به خاطر این اتفاقات، جمعیت آن 10 برابر افزایش پیدا كرده است.

همین مشكلات باعث می‌شودگروهی از مردم كه خود را Resistance می‌نامند، علیه گروه دیگر كه حاكم شهر Ark برای كنترل وضعیت این شهر به نام Security به وجود آورده است، شورش كنند. گروهرسیستنس معتقدند جواب‌هایی كه به آنها گفته شده دروغ است و از منابع باید برای جستجوی خشكی‌های روی زمین استفاده كرد.

در ابتدای بازی برینك از شما سوال می‌شود می‌خواهید در كدام یك از این دو گروه بازی كنید، اگر گروه رسیستنس را انتخاب كنید (به نظر بازی جذاب‌تر می‌شود)، در مرحله بعد می‌توانید كاراكتر خود را در برینك خلق كنید.

وقتی كه مراحل لودینگ بازی را می‌بینید و تصاویر و صدا‌های زیبا شما را جذب بازی می‌كند، هیچ چیز بدتر از یك داستان بی‌رمق نیست تا شما را از برینك ناامید كند. داستان این بازی شاید می‌توانست با توجه به فضای خاصی كه به وجود آورده بسیار گسترده و بانفوذتر باشد، ولی چیزی كه ما مشاهده می‌كنیم تبدیل یك ایده خوب به یك كلیشه است.

گیم‌پلی برینك حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، فرقی نمی‌كند در كدام گروه بازی را پیش ببرید، در هر دو طرف شما باید به گروه مقابل حمله كرده یا از محل خاصی دفاع كنید یا به تعقیب و نابودی دشمنی خاص بپردازید. دقیقا رفتار‌هایی كه در یك بازی اول شخصی انتظار دارید، در برینك قابل مشاهده است و جدا از این موضوع، در طول بازی با ماموریت‌هایی روبه‌رو می‌شوید كه در حقیقت برای نابود كردن دشمن بیشتری از گروه مقابل، طراحی شده‌اند.

برینك از یك مشكل بزرگ دیگر به نام هوش مصنوعی ضعیف رنج می‌برد كه باعث شده دشمنان شما تبدیل به سربازانی احمق شوند كه هیچ چالشی برایتان در بازی به وجود نمی‌آورند. همچنین هوشمصنوعی همگروهی‌تان هم دست‌كمی‌ از دشمنان ندارد، منظورم این نیست كه یارانتان هیچ كمكی به شما نمی‌كنند، بلكه برعكس هوش مصنوعی یاران شما، آنها را مجبور می‌كند همگی به سمت تیر‌های دشمن بروند و در نتیجه شما در بازی تنها می‌مانید و بدون شك كشته خواهید شد!

نوع چلنج بازی وضعیت بهتری دارد، شما در این مورد فقط یك ماموریت را پیش رو دارید و می‌توانید طی 3 مرحله دشوار بازی، مهارت خود را امتحان كنید. دفاع از یك ساختمان كه نزدیك به یك سالن مسابقه بازی واركور است، ماموریت اصلی شماست.

گیم‌پلی خوب شما و كسب تجربه در برینك باعث می‌شود بسیاری از ویژگی‌های بازی برای شما آنلاك شود؛ مثلا از سلاح‌های جدیدی می‌توانید استفاده كنید یا قابلیت‌های جدیدی به شما اضافه می‌شود. برینك این قابلیت را به شما داده است تا بتوانید ظاهر بازی را (كه بسیار شبیه كارتون است) خودتان انتخاب و دستكاری كنید، ولی بر خلاف این موضوع، نوع انتخاب شخصیت بازی فقط محدود به 3 نوع می‌شود؛ اولی آنها Heavy است كه شما را تا دندان مسلح می‌كند، ولی باعث می‌شود سرعت شما در بازی پایین بیاید. نوع بعدی Medium است كه تقریبا توازن میان سلاح‌ها و سرعت وجود دارد و نوع آخری لایت است كه ضعیف‌ترین سلاح‌ها را به شما می‌دهد، ولی با سرعتی فوق‌العاده بالا.

سلاح‌هایی كه در بازی با آنها سروكار دارید بسیار زیاد هستند كه همان ابتدای بازی با اغلب آنها آشنا می‌شوید، ولی برای استفاده، نیاز دارید تا سلاح‌ها را آنلاك كنید كه این كار مستلزم پیشرفت شما در بازی است.

در طول بازی امكانات كوچكی وجود دارد كه شاید اگر درست به آنها پرداخته می‌شد، می‌توانست در بازی بسیار موثر ظاهر شوند، مثلا می‌توانید خودتان را شبیه دشمن كنید و در میان آنها باشید.

گرافیك برینك جای بحث زیادی دارد، اولین موضوعی كه به چشم می‌آید، این است كه برینك سعی كرده هر قسمت از گرافیك بازی را شبیه بازی‌های پیشرو در این زمینه مانند Killzoneدر بیاورد و همین امر در مورد گیم‌پلی نیز صادق است، ولی متاسفانه در این امر شكست خورده است. هر چند گرافیك بازی در حد قابل قبولی است، ولی به هیچ وجه قابل مقایسه با بازی‌های الهام گرفته نیست.

نقطه جالب بازی، صداگذاری جذاب برای شخصیت‌ها و همچنین صدای سلاح‌ها در بازی است. برای مثال صدای فریاد همگروهی‌تان و تركیب آن با صدای رگبار مسلسل فضای خیلی خوبی به بازی القا می‌كند.

با این حال مشكلی كه وجود دارد این است كه یك نوع خلأ در محیط وجود دارد، یعنی محیط بازی كاملا در سكوت به سر می‌برد و فقط شما می‌توانید صدای انسان‌ها یا سلاح‌ها را در آن بشنوید كه این باعث شده، فضا غیرعادی به نظر برسد.

به طور كلی برینك يك بازی‌ معمولی است كه سعی كرده ویژگی‌های خود را از بازی‌های بزرگ تقلید كند. البته ایده‌هایی در بازی می‌بینیم كه اگر برینك می‌توانست آنها را بخوبی با ویژگی‌های قرض گرفته از دیگر بازی‌ها تركیب كند، شاهد بازی خیلی خوبی بودیم. نمره 6‌/‌5 از ۱۰ برای برینك كافی است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





مطالب قبلي





Copyright © 2009-20010 Loxblog.com All Rights Reserved . Designed by Loxblog.com

gamefire

نیما دارابیان

gamefire

http://gamefire.loxblog.com

game fire

نقد و بررسي بازی Brink

game fire

به وبلاگ من خوش آمدید نقد و بررسی بازی های روز دنیا

game fire